طراحی دکوراسیون داخلی و اجرا

طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می تواند احساس رضایت نسبی از فضای مورد نظر را افزایش داده و این موضوع می تواند برای مصرف کننده به عنوان یک خاطره خوب و یا حتی پیروزی تلقی شود. در سراسر دنیا معماران حرفه ای هر کدام روش خاص خود، برای طی کردن روند طراحی معماری دارند، که این روش ممکن است در خصوص هر پروژه و هر موضوع جدید دستخوش تغییراتی شود. سال ها تجربه کار و درگیری با پروژه های مختلف تجربیاتی را در اختیار آنها می گذارد تا بتوانند برای طراحی یک اثر معماری راه های متنوع و مخصوص به خود داشته باشد. اما در این میان یک معمار تازه کار و یا یک دانشجوی معماری از کجا باید شروع کند تا بتواند روند طراحی پروژه را پیش بگیرد؟! قطعا در ابتدای راه شناخت مراحلی مشخص و پیروی از آن کمک خواهد کرد تا یک طراح تازه کار بتواند به جوانب مختلف کار آشنا شود و پس از کسب تجربه های بسیار مانند یک معمار حرفه ای عمل کند.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

برای دستیابی به یک طراحی دکوراسیون داخلی مطلوب تفاوتی وجود ندارد که ما در چه مکانی زندگی می کنیم، به دور از ابعاد و اندازه، ما می توانیم برای طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین از وسایل ساده اطراف خود نیز بهره ببریم یا با داشتن دانش طراحی مبلمان انجام دهیم و از آنها استفاده کنیم، این امر نیازمند به یک دکوراتور منطقی و خوش سلیقه دارد. به دور از هویت مکانی که این می تواند محل زندگی، محل کار و یا در ابعاد بزرگ تر یک ساختمان اداری و یا حتی یک اسکان موقت باشد، هر انسانی نیازمند این می باشد با طراحی دکوراسیون داخلی، محیط اطراف خود را به بهترین حالت در کنار یکدیگر به درستی بچیند، تا بتواند از فضاهای موجود بهترین کاربری را ایجاد نماید. این که فضاهای کوچک دغدغه های بیشتری را برای طراحی دکوراسیون داخلی دارد، خارج از ذهن نیست. چه بسا این فضاهای کوچک ما را به سمت خلاقیت سوق می دهد که چگونه با طراحی دکوراسیون داخلی از این فضا ها استفاده بهینه کنیم. اما همیشه راه کارهایی وجود دارد تا این امر به بهترین حالت اجرا شود که افراد بتوانند، با بهترین طراحی دکوراسیون داخلی از فضاهای موجود با توجه به نیازهای خود استفاده کنند. در عین حال افراد نیازمند این هستند که بعد از گذشت مدت زمانی با ایجاد تغییرات در طراحی دکوراسیون داخلی، فضای اطراف خود را از یکنواختی خارج کنند تا دچار کسلی نشوند.

راهنمای اجرا دکوراسیون داخلی

1- بین اجزای دکوراسیون باید تناسب وجود داشته باشد

در اولین قدم لازم است مشتری، سبک مورد نظر برای اجرای دکوراسیون داخلی را انتخاب کرده و به مهندسین طراح ارائه کند. البته تیم های مهندسی، در این زمان نمونه کارهای خود را به شما عرضه می کنند تا بتوانید سبک های مختلف را در مرحله اجرا، مشاهده کرده  و بهتر بتوانید انتخاب کنید. البته در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی، باید به معماری ساختمان نیز توجه داشت. برای مثال ساختمان هایی که معماری سنتی دارند، باید دکور داخلی نیز با سبک معماری همخوانی داشته باشد تا محیط زیباتر به نظر برسد. در ادامه، به بحث تناسب بین اجزای دکوراسیون توجه شود. دقت داشته باشید که عناصر دکوراسیون باید مکمل همدیگر باشند نه اینکه همگی شبیه به یکدیگر انتخاب شود. اندازه اجزا، هارمونی میان رنگ ها، تناسب بین شکل آن ها و… مهمترین مواردی است که باید رعایت شود.

2- تعادل در اجرا دکوراسیون داخلی فراموش نشود

اکنون که عناصر و اجزای دکوراسیون را انتخاب کردید باید به سراغ چیدمان آن ها برویم. چیدمان داخلی باید بر مبنای تعادل انجام گیرد

– تعادل مبتنی بر تقارن

– تعادل مبتنی بر عدم تقارن

– تعادل شعاعی

3- در انتخاب نقطه کانونی، خلاقیت داشته باشید

زمانی که در حال اجرای دکوراسیون داخلی قسمت پذیرایی خانه هستید، باید حتما یک قسمت را به عنوان نقطه کانن در نظر گرفته و طراحی خاصی برای آن داشته باشید. در ابتدا بهتر است نقطه کانونی را تعریف کنیم. فرض کنیم که شما به منزل یکی از دوستان خود دعوت هستید. به محض اینکه وارد سالن می شوید، توجه شما به کدام قسمت جلب می شود؟ همان قسمت، نقطه کانونی پذیرایی است. اکنون برای اجرا دکوراسیون داخلی خانه خود باید به فکر تعیین نقطه کانونی باشید. در اجرای این بخش، خلاقیت به خرج دهید و طراحی خاص و منحصر به فردی را برای آن در نظر بگیرید. البته همانگونه که گفته شد، تیم های مهندسی به شما نمونه کار نشان خواهند داد لذا پیشنهاد می کنیم عجله نکرده و مدل های مختلف را بررسی نمایید.

4- هارمونی رنگ در دکوراسیون داخلی فراموش نشود

زمانی که در مورد رنگ عناصر داخلی صحبت می کنیم شامل رنگ دیوارها، مبلمان، پرده ها، کف پوش ساختمان و… خواهد بود. چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  •  رنگ بین عناصر در هر قسمت از ساختمان، با هم همخوانی داشته باشند.
  • کل ساختمان نباید یک رنگ یا یک پوشش داشته باشد بلکه برای زیباتر شدن محیط، از ترکیب رنگ های متناسب استفاده کنید.

بخش ها و قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

در ارتباط با طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در مرحله اول ذهن افراد به طراحی کابینت های آشپزخانه، که معمولا بیشتر به ذوق و سلیقه خانم خانه برمی گردد، میرسد. در مرحله بعد باید به محل قرار گیری یخچال، گاز و سینک فکر کرد، باید توجه داشت در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، طراحی و پیاده‌سازی آن بایستی با مشاوره افراد خبره و متخصص در این زمینه انجام شود تا استانداردهای موجود رعایت شود.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

فضای نشیمن محلی برای استراحت، گفتگو و نشست های خانوادگی است، در طراحی نشیمن، دکوراسیون داخلی فضا باید احساس امنیت و آرامش را به افراد خانواده انتقال دهد. ما باید در طراحی دکوراسیون و نحوه چیدمان مناسب فضای نشیمن دقت لازم را داشته باشیم، با توجه به این که برخی با تصور اشتباه، که می توان به تنهایی با انتخاب یک رنگ برای فضا و چیدمان وسایل کنار یکدیگر، دکوراسیون داخلی را تغییر داد و به نتیجه دلخواه رسید، که این امر با در نظر نگرفتن اصول و استانداردهای بصری نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد به ترکیب و ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر، انتخاب متریال مناسب، ست کردن وسایل اتاق نشیمن نظیر مبلمان با فرش و پرده، انتخاب مناسب نقطه کانونی دکوراسیون و همین طور چیدمان اصولی وسایل اشاره کرد،همچنین افزودن لوازم دکوری همانند انداختن پارچه ای بر روی مبلمان به عنوان شال مبل و یا قرار دادن گلدان ها در فضا می تواند از نکاتی باشد که حائز اهمیت است و تنها با داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه طراحی دکوراسیون خانه امکان‌پذیر است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به افرادی که در آن خانه زندگی می کنند بستگی دارد، هر فرد در خانه دارای روحیه ای متفاوت است. در طراحی دکوراسیون داخلی باید دقت کرد که فضاها به یک سبک باشد، و همچنین طراحی فضاها از دیگر قسمت های خانه به دور نباشد و با طراحی دکوراسیون کلی خانه همخوانی داشته باشد٬ بطوری که اگر طراحی دکوراسیون خانه کلاسیک بود٬ تمام طراحی ها در بخش های مختلف به همین سبک پیش برود.‍‍‍

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی
طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام اخیراً اهمیت ویژه‌ای در خانه ها پیدا کرده است و بیشتر اعضای خانواده تمایل دارند که این قسمت از خانه هم مورد توجه قرار گیرد و چیدمان خوبی داشته باشد تا از وقتی که برای بهداشت خود صرف می کنند نهایت استفاده را ببرند و برایشان لذت بخش باشد. جالب است بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام چیزی نیست که هزینه خیلی زیادی برای شما داشته باشد یا خیلی وقت شما را بگیرد و شما با چند کار ساده و خرید یک سری وسایل خاص می توانید دکوراسیون زیبایی در حمام خود داشته باشید و این فضا را زیباتر از قبل کنید.

صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی با دکوبیر

شرکت مهندسی معماری دکوبیر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، اجرای دکوراسیون و آموزش دکوراسیون، از صفر تا صد با نیرویی متخصص آماده همکاری با کارفرمایان محترم می باشد

شماره تماس جهت مشاوره رایگان : 09121504556

همچنین میتوانید با ثبت اطلاعات خود از مشاورین متخصص ما، در زمینه های: طراحی نما، بازسازی و مرمت، پتینه کاری، مجسمه سازی، ساخت تابلوهای برجسته و دکوراسیون مشاوره حرفه ای دریافت کنید

Previous slide
Next slide

مشاوره آنلاین و تخصصی دکوبیر

مشاوره آنلاین در زمینه بازسازی و مرمت، پتینه کاری، مجسمه سازی، ساخت تابلوهای برجسته و دکوراسیون

شما عزیزان و هنرجویان محترم میتوانید اطلاعات خود را ثبت کنید، تا مشاوران متخصص ما با شما تماس بگیرند

سلام، دوست خوبم

برای برقراری ارتباط با ما لطفا حساب خود را ایجاد کنید

ثبت نام

سلام، خوش آمدید

وارد حساب کاربری خود شوید و به دنیای معماری بپیوندید

ورود به حساب کاربری