اجرای خدمات گچبری تابلو، دیوار و سقف

زیبایی محیطی که در آن زندگی و یا کار می‌کنید، می‌تواند به شما لذت و حال خوب ببخشد. یکی از کارهایی که می‌توانید برای تغییر در دیوارهای سرد و بی‌روح منزل خود انجام دهید، گچبری کلاسیک یا مدرن است. گچ یکی از پراستفاده‌ترین مصالح در ساخت‌وساز است که می‌توان به‌وسیله آن شاهکارهای هنری خلق نمود. وقتی نام گچ و کارهای مربوط به گچ به میان می‌آید، قطعاً به یاد دیوارهای گچی، گچ‌کاری و گچبری می‌افتید. برای انجام هرگونه فعالیت‌های مربوط به گچ، باید به سراغ استاد گچبر بروید تا به بهترین شکل نیازهای شما را برطرف سازد.

اجرای طراحی تابلو های برجسته و گچبری با تیم خلاق دکوبیر

گچبر کیست؟

قطعاً تاکنون نقش‌برجسته‌های گچی که بر روی سقف و دیوار هستند را دیده‌اید؛ این نقش‌های گچی از بریدن و کنار هم قرار گرفتن گچ حاصل می‌شوند. به انجام فرایند کند و کاری و بریدن گچ، گچبری و به شخصی که این کار را انجام می‌دهد، گچبر می‌گویند. این هنر زیبا از گذشته تاکنون به دست هنرمندان بسیاری انجام شده است و آثار بسیار زیبایی برجای ‌مانده که از بعضی از آن‌ها به‌عنوان آثار باستانی یاد می‌شود.

وظایف گچبر چیست

ازجمله وظایف یک گچبر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برآورد مصالح
  • تسلط بر دورسازی
  • توانایی ظریف‌کاری
  • داشتن خلاقیت و سرعت عمل در کار
  • توانایی اندیلک سازی یا همان جاچراغی
  • قابلیت مدیریت و یا انجام وظایف گروهی
  • تسلط بر ترسیم و گچبری طرح‌های متفاوت
  • توانایی انجام کشو زنی
  • تسلط بر وسایل خط‌کشی
  • توانایی انجام قالب‌سازی
  • تسلط کامل بر ابزارهای کار
  • تسلط بر نکات ایمنی فردی، کارگاهی و ساختمانی
  • توانایی محاسبه ابعاد فضای مورد نظر برای طراحی
  • تسلط بر گچبری طرح‌های سقف، دیوار و دیگر فضاها

گچبری کلاسیک یا سنتی چیست؟

گچبری کلاسیک یا همان سنتی یکی از هنرهای به کار برده شده در معماری اصیل ایرانی است. قطعاً در فضاهای مختلف نظیر سازه‌های باستانی و قدیمی، می‌توانید گچبری کلاسیک را تماشا کنید. گچبری‌های کاخ ارم و نارنجستان قوام در شیراز، مقرنس‌بندی‌های آونگ گچی، خانه طباطبائی، خانه بروجردی‌های کاشان و خانه شهریاری در بخش یانه‌سر شهرستان بهشهر ازجمله مکان‌های مشهوری هستند که از گچ‌کاری تزئینی سنتی در آن‌ها استفاده شده است. این هنر زیبا خود نیز دارای انواعی است که عبارت‌اند از:

مزایای اجرای گچبری

امروزه هنر گچبری و گچ‌کاری جایگاه ویژه‌ای در ساختمان‌سازی پیدا کرده است که به‌منظور برجسته‌سازی بنا، کاستن سادگی و یکنواختی فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هنر زیبا و اصیل دارای مزایا و معایبی است که می‌توان گفت مزایای آن شما را برای استفاده از گچبری کلاسیک و یا مدرن قانع خواهد کرد. ازجمله مزایای این هنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحات تزئینی گچی برای خلق یک اثر هنری و زیبا با دست هنرمند انجام می‌شود؛ این یعنی ارزشمند بودن یک محصول به دلیل وجود جزئیات.

شما می‌توانید از این هنر خاص جهت زیباسازی و تزئین فضاهای مختلف یک خانه همچون سالن پذیرایی، سالن نشیمن، آشپزخانه، راهرو و … استفاده نمایید

تنوع طرح و رنگ موجب می‌شود که شما بتوانید با هر سلیقه و بودجه‌ای که در نظر دارید، گچ‌کاری تزئینی برای منزل، هتل و یا کافه خود استفاده کنید.

اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا مشاورین ما به زودی با شما تماس بگیرند.

اجرای طراحی تابلو های برجسته و گچبری با دکوبیر

شرکت مهندسی معماری دکوبیر در زمینه طراحی و اجرا گچبری، تابلو های برجسته و آموزش گچبری، از صفر تا صد با نیرویی متخصص آماده همکاری با کارفرمایان محترم می باشد

گچ بری مدرن و ساخت مجسمه های گچی دست ساز با دکوبیر

شرکت مهندسی معماری دکوبیر در زمینه گچ بری مدرن و تابلو های برجسته، مجسمه های گچی و… از صفر تا صد با نیرویی متخصص آماده همکاری با کارفرمایان محترم می باشد

هر سوال یا پرسشی درمورد خدمات دکوبیر دارید، با ما در تماس باشید مشاورین متخصص ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مشاوره آنلاین و تخصصی دکوبیر

مشاوره آنلاین در زمینه بازسازی و مرمت، پتینه کاری، مجسمه سازی، ساخت تابلوهای برجسته و دکوراسیون

شما عزیزان و هنرجویان محترم میتوانید اطلاعات خود را ثبت کنید، تا مشاوران متخصص ما با شما تماس بگیرند

سلام، دوست خوبم

برای برقراری ارتباط با ما لطفا حساب خود را ایجاد کنید

ثبت نام

سلام، خوش آمدید

وارد حساب کاربری خود شوید و به دنیای معماری بپیوندید

ورود به حساب کاربری